Click edit button to change this code.
מטרות
- פיתוח הידע המקצועי של המחנכת וביסוס יכולתה ליצור אינטגרציה בין ידע עיוני וידע פרקטי .
- הקניית כלים לבניית תכנית חינוכית מותאמת לצרכי הילד, ההורה והצוות על פי עקרונות המודל הפסיכופדגוגי – מערכתי – אקולוגי.
- הקניית ידע והבנה על תהליכי ההורות בגיל הרך.
- פיתוח כלים לניהול והדרכת צוות, ולתקשורת בין-אישית.
קהל יעד
מסלול ההתמחות מיועד רק למחנכות המחזיקות בתעודת מטפלת (סוג 1)
תוכנית הלימודים של – קורס התמחות למחנכות לתינוקות ופעוטים על פי הגישה האקולוגית-התפתחותית-מערכתית
בשנת הלימודים תשפ”ג, תיושם החלטת הממשלה על העברת הפיקוח על מעונות היום לפעוטות אל משרד החינוך. היישום הראשוני של מהלך זה גלום בהחלטת משרד החינוך לפיה כל מחנכת העובדת בגיל הרך נדרשת כבר בתשפ”ג לעבור הכשרה פדגוגית (סוג 1) כהשתלמות שנתית, במוסדות שאושרו על ידי משרד החינוך ללימודי הוראה וחינוך לגיל הרך. מכאן שלימודים אלה לסוג 1 יהוו הכשרה ראשונית עבור כלל המחנכות במעונות. אך זהו צעד ראשון בלבד.
במטרה להמשיך בתהליך הצמיחה המקצועית של אותן מחנכות שהשלימו את ההכשרה הראשונית (סוג 1), אנחנו מציעים השתלמות מרוכזת, חד שנתית המהווה התמחות למחנכות תינוקות ופעוטים על פי הגישה האקולוגית-מערכתית. .
בתוכנית ההתמחות לומדות המחנכות גישה אינטגרטיבית המבוססת על התייחסות בו זמנית לשלושת היסודות המרכיבים עשייה חינוכית מקצועית בגיל הרך: היסוד המערכתי, היסוד הפסיכולוגי – התפתחותי והיסוד הפסיכולוגי – אקולוגי
בשנת הלימודים תשפ”ג, תיושם החלטת הממשלה על העברת הפיקוח על מעונות היום לפעוטות אל משרד החינוך. היישום הראשוני של מהלך זה גלום בהחלטת משרד החינוך לפיה כל מחנכת העובדת בגיל הרך נדרשת כבר בתשפ”ג לעבור הכשרה פדגוגית (סוג 1) כהשתלמות שנתית, במוסדות שאושרו על ידי משרד החינוך ללימודי הוראה וחינוך לגיל הרך. מכאן שלימודים אלה לסוג 1 יהוו הכשרה ראשונית עבור כלל המחנכות במעונות. אך זהו צעד ראשון בלבד.
במטרה להמשיך בתהליך הצמיחה המקצועית של אותן מחנכות שהשלימו את ההכשרה הראשונית (סוג 1), אנחנו מציעים השתלמות מרוכזת, חד שנתית המהווה התמחות למחנכות תינוקות ופעוטים על פי הגישה האקולוגית-מערכתית. .
בתוכנית ההתמחות לומדות המחנכות גישה אינטגרטיבית המבוססת על התייחסות בו זמנית לשלושת היסודות המרכיבים עשייה חינוכית מקצועית בגיל הרך: היסוד המערכתי, היסוד הפסיכולוגי – התפתחותי והיסוד הפסיכולוגי – אקולוגי
- עבודה בפועל כמחנכת –מטפלת בכל מסגרת חינוכית.
- מחנכת המחזיקה בתעודה (סוג 1)
- ראיון קבלה לתוכנית.
העומדות בדרישות תהיינה זכאיות לתעודת מחנכת –מטפלת-לגילאי לידה עד גיל 3 מטעם מכללת תל חי.
- ימי לימוד: ראשון, בין השעות 08:30-14:00 בקמפוס קצרין.
- משך התוכנית: שנה אחת
היקף הלימודים:
שנה מרוכזת , 180 שעות לימוד אקדמיות.
מתכונת הלימודים:
הלימודים יתקיימו במכללת תל חי קמפוס קצרין
30 מפגשים – בימי ראשון
שעות הלימוד – 8:30-14:00