אפילו כתיבה אקדמאית או עיתונאית יכולה
להיות יצירתית. אבל ישנם מקומות שבהם היצירתיות היא לב ליבה של הכתיבה. כאשר כתיבת
תוכן מיועדת למטרות שיווק ופרסום של אתר אינטרנט (ואין זה משנה באיזה מן סוג של
אתר מדובר), היצירתיות היא ערך חשוב ויש לה תכלית חיונית, ובדיוק בשביל זה חיברנו את הקורס לכתיבה יוצרת.

לאן נעלם נווה המדבר?

דמיינו את עצמכם כותבים דבר מה, ממלאים
דפים בשורות על גבי שורות. דמיינו את עצמכם מפהקים תוך כדי כתיבה, בעודכם שוקדים
על ניסיון להעביר מסר או לשכנע. שימו לב, כותב משועמם לא יכול להיות באמת יצירתי
והרבה מאוד תכנים באינטרנט אכן נראים, לא עלינו, משעממים.

למרות גודלו של האינטרנט כמרחב
ווירטואלי ולמרות כוחו כערוץ של שיווק, חלקים נרחבים ממנו משולים למדבר. מי שינסה
לקרוא בעיון את הדפים השונים ימצא את עצמו מזיע, מפהק ומשועמם, ממש כמו הכותב
בשעתו. כתיבה יצירתית למטרת שיווק ופרסום אתרים היא כמו נווה מדבר, שטח ירוק ופורה
באמצע השממה. כשכותבים יצירתי, לא רק הכותב נהנה ממלאכת הכתיבה. גם הקורא שנחשף
נהנה ויותר מכך – מגלה מעורבות.

כתיבה שמשאירה את הקוראים

כל דבר שתכליתו פרסום, בין אם מודעה
ובין אם מאמר תדמיתי צריך להיות מעניין לאורך זמן. לא מספיק להשקיע בפסקת פתיחה
יצירתית ומקורית. הקוראים אינם טיפשים ואינם הולכים שולל. הכתיבה חייבת להיות בעלת
אספקטים יצירתיים לאורך כל הדרך. במיוחד זה נכון באינטרנט, כאשר חוסר עניין מתבטא
חיש מהר בנטישה. כתיבה יצירתית במיטבה יוצרת עניין וחשק להמשיך לקרוא וטכניקה טובה
לצורך כך היא יצירת מתח ו…

…מישהו יושב לבד בחדר. הוא נראה עצוב
או בעצם, מפוחד. הוא מביט בשעון, קם מכיסאו ומתחיל ללכת הלוך ושוב. טיפות זיעה
ניגרות על מצחו ואז מצלצל הטלפון והאיש, בחור צעיר בעצם, מתיישב באנחה…

שימו לב כיצד בכמה מילים אנו יוצרים
מתח, ציפייה, עניין. יש כאן תיאור מצב שאפשר לקחת אותו לכיוונים שונים ואפילו
משונים. שיווק אתרים בצורה יצירתית יכול בהחלט להשתמש במוטיבים של מתח כדי להשאיר
את הקוראים. כדי להעניק להם משהו לחשוב עליו, משהו מסקרן השזור בתוך המסר הפרסומי.
אם נרצה לכתוב דבר מה לקידום אתר המציע לימודים אקדמאים, נוכל להמשיך את הפסקה
הקודמת בכך כי צלצול הטלפון מבשר כי הבחור הצעיר התקבל לפקולטה היוקרתית. אם מדובר
בקידום אתר העוסק במכירת תכשיטים, נוכל להחליט כי שיחת הטלפון בעצם מבשרת שטבעת
האירוסין המיוחדת שהוזמנה תהיה מוכנה במועדה.

שקול מילים, כי לפעמים פחות זה יותר

חשוב לדעת כי לא תמיד קידום אתרים נעשה באמצעות הרבה מאוד מילים ומשפטים. לפעמים, חשוב להתמקד במסר
ולעשות זאת בקצרה. ביצירתיות, צריך לפעמים לשקול מילים בהתאם לכלל כי "פחות
זה יותר" וזה נכון במיוחד בכותרת או ביצירה של פרסום בסגנון
"טיזר". נזכור כי האינטרנט הוא מדיום מיוחד והגולשים רוצים להבין מהר על
מה מדובר והאם הנושא רלוונטי עבורם. פרסום של אתר אינטרנט של יבואן מכוניות יוקרה
יוכל לכלול כותרת כגון "גם בישראל – יוקרה על גלגלים" או "הרכב
שחוצה את גבולות ההיגיון".

יצירתיות זה יופי אבל גם בידול

אם עדיין לא השתכנעתם מדוע חשובה כל כך
הכתיבה האיכותית והיצירתית למטרת שיווק ופרסום אתרי אינטרנט, שמעו מה אמר לנו פעם
מרצה בכיר שמעביר קורסי לימוד שיווק. המרצה הסביר כי על פניו, כתיבה יצירתית היא
כתיבה יפה, זורמת, מפתה ומפתיעה. עם זאת, זו כתיבה שגם יוצרת בידול ביחס לאחרים.
ועוד דבר – יצירתיות זה לא רק כישרון מולד. למעוניינים להשתלב בתחום הפרסום ויחסי
הציבור, ניתן בהחלט למצוא מסגרות שמציעות לימוד כתיבה איכותית ויצירתית למטרות שיווקיות.