5 אסטרטגיות שיווקיות אופליין ואונליין שכדאי להכיר

אסטרטגיות שיווקיות  הינה תכנון המהלכים השיווקיים של חברה מסוימת, פעם כשהיו מדברים על אסטרטגייה שיווקית לא היה צורך לסווג אותה לאונליין ואופליין מהסיבה הפשוטה שהיה רק אופליין. קודם כל לפני שניכנס לעובי הקורה בנושא של אסטרטגיות שיווקיות כדאי שנבין כמה דברים, ראשית, מה זה אופליין ואונליין? אונליין, כמובן שאין צורך להכביר במילים כנראה שכיום כולם יודעים שזה אומר, מה שקורה ברשת האינטרנטית, ואופליין זה לרוב יהיה שיווק ישיר, כלומר לרוב פנים מול פנים או בצורה של קידום מכירות כזה או אחר.

שיווק מהו?

כל חברה כיום במשק הישראלי עושה בתחילת השנה העיסקית ישיבת ציפיות, מה היא מצפה שיקרה בתחום השיווקי וכמו כן בתחום המכירתי שלרוב אחד הם. כדי לתכנן אסטרטגייה שיווקית צריך קודם כל לתכנן יעדים שניתן למדוד אותם וזאת בכדי שנדע אם הצלחנו במשימה או לא. אם חברה תגיד שהמטרה שלה היא להגדיל מכירות, ללא יעד כמותי ספציפי, אז בסוף השנה גם אם המכירות עלו באחוז זניח למדי, המשווקים יגידו הגענו ליעד הגדלנו מכירות, והדבר עלול להיות לכם לרועץ. אז ההצעה הראשונה שלנו היא שכדאי להגדיר מראש מיהו קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלנו, איך הכי כדאי לדבר איתו שיבין את המסר שלנו בצורה הטובה ביותר ואיפה הקהל הפוטנציאלי הזה מעביר את רוב שעות הפעילות שלו.

חמשת האסטרטגיות

האסטרטגייה הראשונה היא להבין שהתקציב שלנו לא מתחלק יותר לשני פרמטרים, אונליין ואופליין אלא הם שלובים אחד בתוך השני באסטרטגייה אחת מובילה. המהלכים השיווקיים המצליחים באמת יהיו אלה שידעו לשלב את שתי האסכולות הללו אחת עם השנייה, כלומר מהלך שיווקי שיתחיל באופליין ויעבור לאונליין.

האסטרטגייה השנייה לצורך העניין, חברה שתעשה מהלך שיווקי של לחלק מתנות ממותגות לכנסים שיש להן ערך מוסף ותפרסם את העניין באונליין תעלה את קרנה בעשרת מונים, לדוגמא, לחלק תיקי בד לקניות בסופר עם הדפס של החברה שלך ולצלם את תהליך החלוקה ולהעלות לאתר או לדף העיסקי ולרשום "אנחנו שומרים על רווח נקי", מהלך חכם, שיווקי והולך יד ביד עם תהליך השמירה על הסביבה שתופס תאוצה בשנים האחרונות.

הכלל השלישי בשיווק באונליין הוא להיות עם היד על הדופק בכל הנוגע לטרנדים שרצים ברשת ולא לפחוד לאמץ אותם או לעשות להם מחוות, כלומר גרסאות משלכם לסרטונים חמים שרצים ברשת, למשל, הטרנד של לצלם חדר מלא באנשים שכולם קופאים ולא זזים, כאילו עצרת אותם בדיוק באמצע מעשה, טרנד נחמד שסחף את הרשת עד לא מזמן והרבה חברות, משרדים ואפילו פוליטיקאים עשו בו שימוש. מה שמביא אותנו לכלל הרביעי שהוא לדעת גם מה לא לאמץ בטרנד מסוים שרץ ברשת, לדוגמה, אתגר הקיקי שהוא יציאה מהאוטו בזמן שהוא ממשיך לנסוע ולרקוד למשמע השיר, "קיקי", היו פוליטיקאים מסוימים שהחליטו לקחת חלק בטרנד הזה שלימים התברר כמסוכן ולא אחראי. האסטרטגייה החמישית שנלמדת כיום גם במסגרת לימודי חוץ והעשרה היא, כיום בעידן הרשתות החברתיות שיש אנשים מפורסמים עם הרבה עוקבים, כלומר אנשים החשופים לכל פירסום שלהם ברשת החברתית, אז חברות מסוימות הבינו את הפוטנציאל הגלום באנשים הללו והחליטו לשלוח להם "מתנות" על מנת שיפרסמו את המוצר שלהם, מהלך זה יכול להצליח, אך בעידן של היום גם ציבור העוקבים לא תמים והוא מבין שמאחורי הפוסט התמים לכאורה, מסתתר מהלך שיווקי.